Na podstawie art. 2 i art. 45 ust. 1 Ustawy z dnia 17 maja 1989 r. o sto-sunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej /Dz. U. nr 29 poz. 1542 z późn. zm./ w związku z art. 8 ust. 3 art. 23 i art. 24 Konkordatu między Stolicą Apostolską i Rzeczypospolitą Polską podpisanego w Warszawie dnia 28 lipca 1993 r. /Dz. U. nr 51 poz. 318/ stanowi się, co następuje:
- Właścicielem i administratorem cmentarza jest:
PARAFIA RZYMSKO-KATOLICKA POD WEZWANIEM ŚW. JERZEGO I ŚW. JADWIGI
62–270 KŁECKO ul. KOŚCIELNA 1
tel. (61) 427 00 23;
e-mail: klecko@wp.pl
www.parafiaklecko.pl - Kaplica cmentarna jest własnością Parafii i jest przez nią zarządzana.
- Osoby przebywające na terenie cmentarza zobowiązane są do zachowania powagi, ciszy, porządku i czystości.
- Pielęgnowanie grobów i ich najbliższego otoczenia należy do osób opiekujących się grobami.
- Śmieci mogą być składowane tylko w wyznaczonym miejscu, po dokonaniu segregacji.
- Na terenie cmentarza zabrania się:
a. wprowadzania psów,
b. palenia papierosów i picia alkoholu,
c. wjeżdżania samochodami,
d. stawiania ławek przy grobach,
e. utwardzania ścieżki wokół grobu,
f. budowania kwietników przy grobach,
g. sadzenia oraz usuwania drzew i krzewów bez pozwolenia,
h. wszelkich czynności naruszających powagę tego miejsca. - Wszystkie czynności prowadzone na cmentarzu:
a. pogrzeby,
b. ekshumacje,
c. budowanie grobowców,
d. stawianie pomników,
wymagają pisemnego pozwolenia administratora cmentarza. - Wszystkie stawiane pomniki wymagają pisemnej zgody administratora cmentarza. Pomniki nie powinny przekraczać wymiarów:
pojedynczy – 180/90 cm
podwójny – 180/180 cm
Wymagane jest przedstawienie szkicu nowego pomnika, z podaniem jego wymiarów oraz treści napisu, który zostanie na nim umieszczony. - Wykonujący usługę pogrzebową lub kamieniarską pozostawia po sobie pełen porządek wokół grobu. Elementy starego pomnika należy na własny koszt usunąć z cmentarza. Zabrania się wrzucania tych elementów do cmentarnego śmietnika, bądź ich porzucenia na terenie cmentarza lub przy cmentarzu.
- Miejsce pochówku wyznacza administrator cmentarza.
- Pochówek na cmentarzu może się odbyć po uzyskaniu zgody administratora cmentarza i po dostarczeniu odpowiednich dokumentów.
- Opłata z jedno miejsce na cmentarzu tzw. pokładne wynosi 500 zł za grób pojedynczy oraz 1000 zł za podwójny.
- Grób ziemny nie może być użyty do ponownego pochowania zmarłego przed upływem 20 lat od daty pogrzebu.
- Po 20 latach należy dokonać przedłużenia rezerwacji grobu. Brak przedłużenia administrator cmentarza traktuje jako rezygnację z dalszego użytkowania grobu. Miejsce to może być wykorzystane do ponownego pochówku.
- Ekshumacje odbywają się w okresie od 16 X do 15 IV i wymagają:
a. pisemnej zgody Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Gnieźnie,
b. zgody administratora cmentarza. - Ekshumacji dokonuje firma pogrzebowa posiadająca zgodę rodzi-ny. Miejsce po ekshumacji pozostaje do dyspozycji administratora cmentarza
- Na cmentarzu można zarezerwować miejsce na przyszły pochówek. Każdą rezerwację można przedłużać. Rezerwacje niepotwierdzone u administratora cmentarza nie będą brane pod uwagę.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają za-stosowanie przepisy Ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (tekst jednolity Dz. U. z 2000 r. nr 23, poz. 295 z późn. zm.).
- Regulamin jest udostępniony na stronie internetowej parafii oraz jest do wglądu w biurze parafialnym.